zaterdag 19 april 2014

Maandag gevoel...

Heeft u daar ook zo`n last van? Helaas voor u, ik niet!! Op maandag maakt één cliënt mijn hele week al goed! Zij is in drie maanden tijd twaalf kilo afgevallen. En heeft er niet eens moeite mee. Is helemaal vrolijk en bruist weer van energie. Met als gevolg dat ik een beetje meebruis, heerlijk toch, zo`n maandag.

Toen zij drie maanden geleden voor het eerst bij mij op consult was, vroeg zij mij het volgende: “Wil je me helpen, ik weet eigenlijk niet meer wat normale, gezonde voeding is.”
Regelmatig krijg ik mensen in mijn praktijk die al van alles geprobeerd hebben om af te vallen. Een 1000 kcal dieet, brooddieet, naar de E.G.A., weight watchers, ge- Sonja Bakkerd enz, en elke keer werd het gewicht wat er daarna aan kwam meer!

Dan heb je nog alle aanprijzingen van de afdeling marketing op verpakkingen zoals: 30% minder vet, 30% minder suiker, zoveel meer vezels, voor een gezonde start, goed voor de stoelgang (had je daar last van dan?) enz… Je ziet toch door de bomen het bos niet meer.

Als je dus volgens deze afdeling marketing  volledig “bewust en “gezond” dineert krijg je het volgende  menu: cup a soup  vooraf, als hoofdgerecht Fridéale patat met een Vitaaltje (=gezonde? Febo kroket) en tot slot een toetje met lekker veel aspartaam. En dat terwijl verschillende groenten zoals bv. de komkommer geen Bewuste Keuze logo krijgt omdat er te weinig vezels in zouden zitten. Toch op zijn minst wel een beetje vreemd!!  


We zouden allemaal weer eens gewoon moeten gaan ontbijten, boterhammetjes voor de lunch meenemen en `s avonds een gezonde en makkelijke maaltijd op tafel zetten. Heus dan krijg je al heel wat minder trek tussendoor. Maar lukt dit niet zomaar zelf, kom dan bij mij of een van mijn BGN collega`s voor meer informatie of advies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten