donderdag 17 januari 2013

5 jaar EHVoedingsadvies!!


Al 5 jaar mijn eigen praktijk en wat vind ik het nog steeds leuk! Altijd nieuwe mensen, leuke, lieve, met en zonder problemen..... maar wat help ik graag iemand op de goede weg. 

Wat ik tijdens mijn opleiding tot gewichtsconsulent geleerd heb, ben ik direct in praktijk gaan brengen. Zo ben ik gaan kijken naar mijn eigen voedingspatroon en heb die aangepast naar een patroon dat voor mij en mijn gezin werkt. Ik heb gezorgd voor een uitgebalanceerd basismenu met gevarieerde voeding, waardoor mijn gewicht haast automatisch omlaag is gegaan. Door zoveel mogelijk recepten aan te passen en er heerlijke gezonde maaltijden van te maken, kan je het goed volhouden. Nu 5 jaar ben ik nog steeds blij met mijn gewicht en jojo ik nauwelijks.

Wanneer u bij mij in de praktijk komt, ga ik aan de hand van een door u ingevuld eetverslag berekenen of en waar veranderingen in uw eetgewoonten kunnen plaatsvinden. Hierbij komt ook naar voren of er tekorten in de voedingswaarden zitten. Vervolgens ga ik samen met u bekijken hoe dit omgezet kan worden naar een basismenu, waarbij u uw "oude" gewoonten aanpast op een manier die bij u en uw leefstijl past. Zo komen we samen tot een passend plan voor u, voor nu en voor in de toekomst.

Ik ben blij met mijn praktijk en vind het steeds weer een leuke uitdaging om met mensen aan de slag te gaan, met als doel een gezondere leefstijl op een zoveel mogelijk bij u passende manier. Heeft u gezonde voornemens voor 2013 en heeft u hulp nodig bij het vinden van de beste manier? U bent van harte welkom in mijn praktijk. De begeleiding door de BGN-gewichtsconsulent wordt ook dit jaar weer door een toenemend aantal zorgverzekeraars vergoed. U kunt de voorwaarden terugvinden in uw eigen polis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten